Returnering
På denne side har vi sammenfattet alle vigtige oplysninger vedrørende en returnering. Vælg dit emne:
- Returnering – ønsker du at sende varer tilbage, fordi de f.eks. ikke passer eller du ikke synes om dem alligevel?
- Reklamation – er der opstået en defekt ved et produkt inden for den lovpligtige garantiperiode?
- Ny bestilling i stedet for ombytning
Din lovpligtige fortrydelsesret bliver ikke berørt af de følgende regler om 100-dages returret. Du kan finde yderligere informationer om dette under Fortrydelsesret.
Returnering
Noget passer ikke eller du synes ikke om det alligevel? Selvom vi hele tiden arbejder på at forbedre vores varebeskrivelser, billeder og størrelsesrådgivning kan det ske, at klatreskoen ikke passer, hardshellen føles anderledes end tænkt, eller en rygsækmodel ikke er lavet til din ryg.
I dette tilfælde siger vi: Det er ikke noget problem, send det retur!
Inden for vores frivillige returneringsfrist på 100 dage, kan du helt problemfrit returnere dine varer. For at sikre, at dine returnering nemt kan behandles, og for at sikre, at varerne er egnede til videresalg, skal følgende betingelser overholdes (yderligere oplysninger om vores frivillige 100-dages returret kan du finde i vores almindelige salgs- og leveringsbetingelser):
- varen er i original stand, fuldstændig og uden brugsspor
- varen er ikke beskadiget
- varen er ikke snavset
- varen skal returneres i forsvarlig emballage, inklusive all etiketter og transportbeskyttelsesmaterialer
- for at spare på ressourcerne bør du sende din vare tilbage i samme kasse, som du modtog varen i.
Vi beder dig om at håndtere dine varer med omhu. Kun på denne måde kan vi genbruge varerne og sætte dem til salg igen. Dermed bidrager du til at der bliver spildt færre ressourcer og at affaldsmængden reduceres.
Du har købt et produkt hos os, og nu er der opstået en defekt? Det er ikke noget problem. Du kan finde informationer om, hvad du skal gøre i tilfælde af en reklamation.
De 4 returneringstrin
Fire nemme trin – sådan fungerer returneringen
Din lovbestemte fortrydelsesret berøres ikke heraf, men den efterfølgende procedure letter afviklingen for os.
1. Udfyld formular | Udfyld den returneringsformular, som følger med i hver pakke, så vi hurtigst muligt kan bearbejde din returnering. | |
2. Emballer varen | Send varen helst tilbage i den ubeskadigede originale emballage og i en egnet forsendelseskarton. | |
3. Send varen |
Du skal sende pakken for egen regning. Som service kan du bekvemt printe et Bergfreunde-returlabel, det er betydeligt billigere, end hvis du betaler på posthuset! De på vores side opførte omkostninger modregnes din kreditnota. Eller frankér forsendelsen korrekt, og send den til: |
|
4. Du får refunderet dine penge | Efter at vi har modtaget din returnering, tager det maks. 7-10 dage, indtil den kontrolleres og behandles. Du modtager så en modtagelsesbekræftelse og allerede betalte beløb refunderes. Dette kan, alt efter, hvilken betalingsmetode du har valgt, også vare nogle dage. |
OVERBLIK OVER VORES RETURLABELS
Leveringsland | Returomkostningerne |
---|---|
Danmark* |
€ 9.95 med vores returlabel |
* Vær opmærksom på, at pakker med overstørrelse (kasse/pose større end 100 cm (L) x 50 cm (B) x 50 cm (D)) og/eller tunge pakker (over 20 kg) tillægges et gebyr, som skal betales af afsenderen.
Reklamation
Hvis du gør et garantikrav gældende, er vi selvfølgeligt villige til at hjælpe dig! Alle oplysninger om det videre forløb har vi sammenfattet på vores reklamationsside.
NY BESTILLING I STEDET FOR OMBYTNING
For at sikre, at varebestanden er så omfangsrigt og så aktuelt som muligt, kan vi desværre ikke længere tilbyde ombytning. Hvis du ønsker at bestille en vare i en anden farve eller størrelse, kan du blot sende den uønskede vare tilbage til os og afgive en ny bestilling. Dermed modtager du også erstatningsvaren meget hurtigere!
HAR DU FLERE SPØRGSMÅL?
Har du flere spørgsmål eller brug for hjælp? Vi glæder os til dit spørgsmål og hjælper dig gerne via kontakt eller +49 71 21 70 12 0.