FAQ

Bestilling
Kan den ønskede vare leveres i en bestemt farve/størrelse?

Du kan direkte i vores onlineshop se, om en vare er på lager eller ej. Vi viser dig direkte ved valg af farve og størrelse, hvilken variant af varen der er på lager endnu. Vælg hertil bare den variant, du ønsker.

Efterleveres min ønskede vare? Hvordan kan jeg få oplysninger om det, hvis min ønskede vare igen er på lager?

Du kan oprette en meddelelse (Product-Alert) i vores shop. Vælg hertil bare den ønskede variant (f.eks. farve og størrelse) og klik på knappen "Desværre ikke på lager
(opret meddelelse)".
Så snart den ønskede vare er på lager igen, sender vi dig en e-mail. Hvis den ønskede vare ikke kan efterbestilles, kan du ikke oprette en Product-Alert.

Jeg kan ikke finde den vare, jeg leder efter, i shoppen. Kan I bestille den?

Desværre kan vi ikke bestille varer, som ikke er i vores sortiment.

Jeg har brug for et individuelt tilbud til en skole, en forening eller en organisation. Hvad skal jeg gøre?

Gerne sender vi dig et individuelt tilbud. Det bedste er, hvis du sender os en opstilling med nøjagtig betegnelse af varen i den ønskede mængde, størrelse og variant pr. e-mail+49 71 21 70 12 29 1 eller sender en fax. Vigtigt er også dine komplette data, som: Fornavn, efternavn, foreningens/virksomhedens navn, gade, postnummer, by, e-mail, telefonnummer og kontaktperson. Så sender vi dig omgående et individuelt og uforbindende tilbud pr. e-mail.

Jeg har modtaget en vare, som afviger fra bestillingen. Hvad gør jeg nu?

Hvis du på trods af vores omhyggelige kvalitetskontrol har fået tilsendt et forkert produkt, refunderer vi købsprisen. Send den forkert leverede vare retur med en meddelelse på retursedlen ("Service-info"). Returneringsomkostningerne overtager vi selvfølgelig.

Jeg har problemer med bestillingsprocessen. Hvor kan jeg finde hjælp?

Det er naturligvis altid svært at sige!
Ved generelle spørgsmål vedrørende bestillingsprocessen hjælper vores kundeservice dig gerne videre.

Kan jeg ændre / annullere min bestilling på et senere tidspunkt?

Vi kan kun ændre eller annullere din bestilling, så længe den endnu ikke er forsendelsesklar. Herefter kan den ikke længere ændres. Men din bestilling er allerede forsendelsesklar få timer efter at vi har modtaget bestillingen. Tag derfor hurtigst muligt kontakt med os med dit ændringsønske.

Betaling
Hvordan kan jeg betale?

En oversigt over de mulige betalingsmetoder finder du her. De betalingsmetoder, der står til rådighed for dit indkøb, vises under bestillingsprocessen.

Hvordan kan jeg hurtigst muligt modtage min bestilling?

Alle bestillinger med betalingsmetode Paypal, kreditkort, debitkort, debitering, pr. efterkrav og faktura kan omgående behandles af os. Hvis vi modtager din bestilling på en hverdag inden kl. 14, sendes den for det meste allerede samme dag til dig. Skriv ikke nogen meddelelser i bestillingens meddelelsesfelt, for så skal vi efterbehandle bestillingen og afviklingen forsinkes! Ved betalingsmetode "bankoverførsel" kan vi først behandle bestillingen, når vi har modtaget betalingen på vores bankkonto. Dermed kan forsendelses forsinkes tilsvarende.

Kan jeg sende en indbetalingskvittering forud pr. fax eller e-mail, for at fremskynde leveringen?

Selvfølgelig har vi forståelse for, at du vil modtage din pakke hurtigst muligt.
Men vi kan desværre ikke fremskynde leveringen, selvom du sender os en betalingskvittering. Oplysninger om, hvordan du hurtigst muligt får din bestilling, finder du under punktet "Hvordan kan jeg få min bestilling hurtigst muligt?"

Hvordan fungerer betalingen ved køb på faktura?

Køb på faktura afvikles gennem vores samarbejdspartner Payolution GmbH. Ved køb på faktura skal du kun betale de varer, som du også vil beholde og ikke sender retur. Vi opretter ingen ny faktura, efter vi har modtaget din returnering. Ved køb på faktura er der 10 dages betalingsfrist. Alle oplysninger om soliditetskontrollen finder du på vores datasikkerhedsside.

Ved køb på faktura har jeg modtaget er rykker, selvom jeg har returneret varen?

Evt. kan betalingsfristen ved køb på faktura falde sammen med din returnering. Hvis du fået tilsendt en bekræftelse af returneringen fra os pr. e-mail, kan du se bort fra rykkeren.

Jeg har betalt min faktura og får alligevel tilsendt en rykker!

Undskyld, men det er ingen ond hensigt!
Kontroller venligst, om du har overført beløbet til den bankforbindelse, der står på din aktuelle faktura. Ved køb på faktura anvender vi en anden bankforbindelse.

Hvorfor kan jeg ikke bestille på faktura?

Desværre er vi også nødt til at sikre os stadig mere!
Ved køb på faktura gennemføres i baggrunden en soliditetskontrol gennem vores samarbejdspartner Payolution. Hvis kontrollens udfald er negativ, kan vi desværre ikke tilbyde et køb på faktura. Alle oplysninger om soliditetskontrollen finder du på vores datasikkerhedsside.

Hvor finder jeg min faktura?

Fakturaen sender vi dig i pakken sammen med dine varer. Hvis du ikke kan finde fakturaen, sender vi dig gerne en kopi pr. e-mail. Kontakt hertil vores kundeservice.

Hvorfor kan jeg ikke bestille med kreditkort?

Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ved bestillinger fra en bestemt vareværdi ikke tilbyde betalingsmetoden kreditkort. Hvor høj grænsen er, kan du finde på betalingsmetode-siden. Med kreditkort kan pakken heller ikke sendes til en pakkeafhentningsstation eller en afvigende leveringsadresse.

Hvad er kortkontrolnummeret ved betaling med kreditkort/debitkort?

Kontrolnummeret findes på bagsiden af dit kreditkort/debitkort ved underskriftsfeltet.

Levering og forsendelse
Er min ordre allerede sendt?

Om aftenen på forsendelsesdagen sender vi dig en forsendelsesbekræftelse pr. e-mail inklusive DHL-trackinglink. Hvis din ordre og betaling er indgået inden kl. 14 sendes den under normale forhold allerede samme dag. Hvis du har en kundekonto kan du ligeledes følge den aktuelle forsendelsesstatus i din "Ordrehistorik".

Hvornår sendes min bestilling?

Hvis du bestiller og betaler i dag inden kl. 14, forsendes din bestilling som regel endnu i dag. I weekenden er vores logistik lukket. Hvis du har sendt din bestilling i weekenden, behandles den på den efterfølgende mandag.

Til hvilke lande leverer I?

Vi kan levere til næsten alle lande i verden. En liste med de leveringslande, der kan vælges i shoppen, finder du på voresforsendelsesomkostninger-side. Hvis dit land ikke er opført, kan du kun bestille pr. e-mail. Kontakt hertil vores kundeservice.

Hvad koster forsendelsen?

Forsendelsesomkostningerne er afhængige af, hvorhen pakken skal leveres. Som oversigt har vi sammenfattet de forskellige forsendelsesomkostninger. Hvis dit land ikke er opført, kan du kun bestille pr. e-mail. Meddel os via vores kontaktformular din adresse og hvilken vare du ønsker, så kan vi gerne oplyse forsendelsesomkostningerne.

Jeg er ikke hjemme om dagen, kan jeg få sendt min pakke til en anden adresse?

Det er ikke noget problem: Du kan under bestillingsprocessen oplyse en leveringsadresse eller pakkeafhentningsstation, der afviger fra fakturaadressen. Men vær opmærksom på, at vi desværre ikke kan sende til postbokse.

Jeg har sendt flere bestillinger. Kan bestillingerne sammenfattes?

Vi behandler hver bestilling hurtigst muligt. Derfor kan de desværre ikke sammenfattes efterfølgende.

Reklamationer
Jeg har en defekt vare, hvordan er fremgangsmåden?

Dette bør ikke ske, derfor undskylder vi først engang ulejligheden. I garantitilfælde engagerer vi os kraftigt for dig! Alle oplysninger om det videre forløb har vi sammenfattet på vores reklamationsside.

Får jeg mine penge tilbage?

Ved et begrundet garantitilfælde har du et lovbestemt krav på erstatningsleverance. Hvis dette ikke kan opfyldes, refunderer vi dig pengene.

Returnering
Kan jeg returnere varer, hvis jeg ikke synes om dem eller de ikke passer? Hvor får jeg en pakkelabel? Hvordan skal returpakken emballeres?

Selvfølgelig kan du returnere varer, du ikke synes om eller efterbestille dem i den passende størrelse.
Alle oplysninger har vi sammenfattet på vores returneringsside.

Kan jeg bytte varer?

En direkte bytning ved modregning af beløbet er ikke muligt. Du kan lide en vare, men vil gerne have den i en anden farve eller størrelse? Ikke noget problem: Du sender bare den ikke ønskede vare retur til os. Den nye vare bestiller du passende som ny ordre via vores onlineshop eller hos vores kundeservice. I onlineshoppen kan du med det samme se, om varen endnu kan leveres i den ønskede farve og størrelse.
Alle oplysninger har vi sammenfattet på vores returneringsside .

Hvordan får jeg købsprisen refunderet, når jeg sender noget retur? Hvornår refunderes min returnering?

Beløbet refunderes inden for 7 dage efter behandling af din returnering ad samme vej, som du har betalt. Hent allerede betalte beløb via betalingsmetoden "debitering" ikke selv tilbage, fordi der her skal betales høje gebyrer, som vi skal fakturere dig.

Jeg har modtaget en vare, som afviger fra bestillingen. Hvad gør jeg nu?

Hvis du på trods af vores omhyggelige kvalitetskontrol har fået tilsendt et forkert produkt, sender vi selvfølgelig omgående det rigtige produkt. Du kan også vælge at få refunderet købsprisen. Send den forkert leverede vare retur med en meddelelse på retursedlen ("Service-info"). Returneringsomkostningerne overtager vi selvfølgelig.

Nyhedsbrev
Jeg ønsker ikke at modtage nyhedsbrevet!

Du kan nemt og uden problemer afbestille vores nyhedsbrev. Klik hertil bare på "Afbestil"-linket ned på nyhedsbrevet. Vær opmærksom på, at du skal afbestille nyhedsbrevet for hver e-mail-adresse, hvormed du har registreret dig.

Værdikuponer
Jeg har glemt at indløse min nyhedsbrev-værdikupon?

Værdikuponen kan ikke anvendes for allerede udførte bestillinger og kan ikke kombineres med andre kampagnekuponer.
Værdikuponen gælder fra en min. købsværdi på 40 euro (efter modregning af returneringerne). Værdikuponer for tilmeldingen til nyhedsbrevet kan kun indløses én gang pr. person og bestilling.

Kundekonto
Jeg har glemt min Bergfreunde-adgangskode, hvad gør jeg nu?

Du kan bare få genereret en ny adgangskode til vores shop. Klik oppe på siden på Account-ikonet og så på linket "Glemt adgangskode". Vi sender dig omgående en ny adgangskode pr. e-mail.

Hvordan kan jeg ændre min adgangskode?

Du kan til enhver tid ændre din adgangskode i kundekontoen under punktet "Adgangskodeindstillinger".

Kontakt til kundeservicen
Jeg har et spørgsmål eller et problem. Hvor kan jeg finde hjælp?

Kontakt bare vores kundeservice! Du kan ringe til os ma – fr fra kl.10:00 – 17:00på +49 71 21 70 12 0. Eller send os bare en meddelelse ved hjælp af vores kontaktformular

Har du flere spørgsmål? Vores kundeservice hjælper dig gerne videre!
Christian fra kundeservicen

Bjergentusiast Christian

Stadigvæk ikke fundet et svar? Så glæder vi os over dit spørgsmål!

E-mail: Send en mail til os
Tlf.: +49 71 21 70 12 0
Fax: +49 71 21 70 12 29 1
Mandag til fredag: 10:00 - 17:00 Uhr