Vilkår og betingelser for registrering og åbning af en kundekonto
§ 1 Generelle oplysninger, begrebsdefinitioner
1) De følgende almindelige salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på forretningsforhold mellem Bergfreunde (herefter også "os/vi") og kunden som forbruger (herefter også kunde) i forbindelse med registrering og brug af en Bergfreunde-kundekonto i den version, der gælder på registreringstidspunktet.
(2) En forbruger er enhver fysisk person, der indgår en juridisk bindende aftale med et formål, der ikke relaterer til deres professionelle eller selvstændige erhvervsaktiviteter.
§ 2 Registrering
(1) Alle forbrugere, der har nået myndighedsalderen, kan registrere og åbne en kundekonto. Myndighedsalderen bestemmes af lovgivningen i det land, hvor registreringen finder sted.
(2) Forudsætningen er en korrekt registrering med fuldstændig og sandfærdig afgivelse af alle oplysninger, der anmodes om i forbindelse med registreringen. Videregivelse af tredjepartsdata uden deres udtrykkelige samtykke er ikke tilladt. Efter en vellykket registrering vil kunden modtage en meddelelse med et link til bekræftelse, sendt til den oplyste e-mailadresse. Hver kunde kan kun have én kundekonto knyttet til den angivne e-mailadresse. Det er ikke muligt at oprette flere kundekonti med samme e-mailadresse.
(3) Kunden skal selvstændigt meddele os ændringer af de oplysninger, der er afgivet ved registreringen. Vi kan ikke love, at vi uafhængigt kontrollerer rigtigheden af de oplyste data. Hvis der afgives usande eller ufuldstændige oplysninger under registreringen, forbeholder vi os ret til med øjeblikkelig virkning at udelukke kunden efter forudgående varsel og slette kundekontoen. Vi forbeholder os til enhver tid også retten til at afvise en kundes registrering efter vores eget skøn og til at nægte at levere vores tjenester inden for rammerne af kundekontoen.
(4) Kunden skal beskytte adgangsoplysningerne til sin kundekonto for at forhindre, at tredjeparter kan få adgang.
§ 3 Serviceindhold knyttet til kundekontoen
(1) Med åbning af kundekonto får kunden adgang til en række af Bergfreundes eksklusive rabatkampagner, funktioner og tjenester. Disse er oplyst i detaljer på vores hjemmeside og i kundekontoen. Kunden kan for eksempel markere sit produktvalg ved brug af en "ønskeliste", få vist sin ordrehistorik eller gemme sine specifikke produktinteresser. På grundlag af de oplysninger og indstillinger, som kunden har angivet, tilbydes kunden også målrettet indhold, der opfylder specifikke behov og interesser (f.eks. i form af personaliserede produktanbefalinger). Det er en integreret del af tjenesterne og faciliteterne i en Bergfreunde-kundekonto at tilbyde en kundetilpasset brugeroplevelse. Yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger oplysningerne gemt på kundekontoen til at tilbyde kunden disse personaliserede funktioner og tjenester, kan findes i vores privatlivspolitik.
(2) Medmindre andet udtrykkeligt er anført, er rabat- eller værdikuponkampagner, der annonceres i forbindelse med åbning af en kundekonto, knyttet til en kundes første registrering og åbning af en kundekonto. I tilfælde af misbrug af flere registreringer forbeholder vi os retten til at nægte indløsning af rabatkampagner eller værdikuponer, der er annonceret forinden.
(3) Under hensyntagen til dine berettigede interesser forbeholder vi os retten til at ændre omfanget eller detaljerne i de tjenester og funktioner, vi tilbyder inden for din kundekonto. Vi kan også vælge helt af afbryde udbuddet af visse tjenester.
§ 4 Lagring og distribution af indhold, upload af billeder, kundebedømmelse
(1) Kunden har mulighed for at indsende produktanmeldelser, produktklager eller serviceforespørgsler via kundekontoen. I denne forbindelse har kunderne også mulighed for at stille fotos – af Bergfreundes produkter – til rådighed via uploadfunktionen. Kunden har også mulighed for at tilpasse sin kundekonto med sit eget profilbillede.
(2) Enhver kunde, der deler oplysninger eller uploader filer (såsom fotos, billeder, andre præsentationer og tekster) via Bergfreundes hjemmeside, herunder denne kundekonto, giver hermed Bergfreunde retten til ubegrænset brug af dette indhold til enhver tid og på ethvert sted. Dette inkluderer brug til behandling af kundeanmodninger, og navnlig reproduktion, distribution og/eller offentliggørelse af indholdet på Bergfreundes egne hjemmesider og sociale medieplatforme efter behov.
(3) Hvis kunden optræder som en person på det uploadede indhold, omfatter den tidligere nævnte rettighedsoverdragelse også brugen af det uploadede billede til kommunikation og behandling af kundens forespørgsler.
(4) Som princip må kunden ikke krænke tredjeparts rettigheder, navnlig ophavsrettigheder, mærke-, patent- og andre ejendomsrettigheder samt personlige rettigheder. Hvis kunden har adgang til lagerplads, må den ikke bruges til at gemme indhold, der er ulovligt, overtræder regler eller tredjeparters rettigheder. Navnlig må der må ikke anvendes indhold, som
a. krænker industrielle og kommercielle ejendomsrettigheder (såsom varemærker, patenter, brugsrettigheder og mønsterbeskyttelsesrettigheder), ophavsrettigheder eller andre rettigheder (såsom retten til eget billede, navne- og personlige rettigheder)
b. er pornografisk eller skadeligt for børn og unge
c. indeholder propagandamateriale eller produkter, der er mærket med symboler fra forfatningsstridige organisationer.
(5) Ved at indsende det ovennævnte indhold forsikrer kunden at være i besiddelse af alle nødvendige rettigheder som giver tilladelse til at offentliggøre det pågældende indhold. Kunden bekræfter også, at alle uploadede fotos er fri for tredjepartsrettigheder, at afbildningerne eller præsentationen af personer ikke krænker personlige rettigheder, og at det uploadede billede udelukkende stammer fra kunden personligt. Hvis en eller flere personer er genkendelige på et foto, skal de pågældende personer give samtykke til offentliggørelse af fotoet. Kunden er forpligtet til at fremlægge eventuelle skriftlige samtykkeerklæringer, hvis nødvendigt. Endvidere finder Bergfreundes retningslinjer for indsendte bidrag og indhold også anvendelse.
§ 5 Blokering, sletning af indhold
Vi forbeholder os ret til midlertidigt eller permanent at blokere kunden, ændre indhold eller træffe andre passende modforanstaltninger i tilfælde af overtrædelse af gældende lov, ulovlig krænkelse af tredjeparts rettigheder eller brud på disse vilkår og betingelser. Dette omfatter også retten til at slette tilbud.
§ 6 Friholdelse
Kunden friholder Bergfreunde og deres medarbejdere fra krav, som andre kunder eller tredjeparter måtte rejse mod Bergfreunde, hvis indhold, som kunden eventuelt har overført til Bergfreundes internetdatabase eller har placeret der, måtte krænke deres rettigheder. Dette omfatter også omkostningerne til rimelig retsforfølgning, herunder det lovbestemte honorar og tilknyttede udlæg. Kunden skal yde Bergfreunde et passende forskud til disse udgifter. Dette gælder ikke, hvis kunden ikke er ansvarlig for lovovertrædelsen.
§ 7 Ansvarsbegrænsninger
(1) Ved let uagtsomme pligtforsømmelser begrænses ansvaret til den skade, der er forudsigelig og typisk for varens art i henhold til kontrakten, og som opstår som en direkte følge heraf. Dette gælder også ved let uagtsomme pligtforsømmelser forårsaget af sælgers lovmæssige repræsentanter eller Bergfreundes medhjælpere. Bergfreunde hæfter ikke for let uagtsom overtrædelse af uvæsentlige kontraktlige forpligtelser. Derimod hæfter vi for krænkelse af kundens væsentlige kontraktmæssige rettigheder. Bergfreunde hæfter desuden for overtrædelse af forpligtelser, hvis opfyldelse først gør det muligt at gennemføre kontrakten på behørig vis, og på hvis overholdelse kunden med rette kan stole.
(2) De ovenstående ansvarsbegrænsninger påvirker ikke kundens krav i garantier og/eller produktansvar. Endvidere finder begrænsningerne af ansvar ikke anvendelse ved bedrageri, overtrædelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser, ved kropsskader og helbredsskader eller tab af kundens liv, der kan henføres til os.
(3) Vi hæfter kun for vores eget indhold på vores onlinebutiks hjemmeside. I det omfang link giver adgang til andre hjemmesider, er vi ikke ansvarlige for det eksterne indhold, der findes på de pågældende sider. Vi svarer ikke for indholdet af eksterne hjemmesider. Hvis vi får kendskab til ulovligt indhold på eksterne hjemmesider, vil vi straks blokere adgangen til disse sider.
§ 8 Afsluttende bestemmelser, bilæggelse af tvister
(1) Forbundsrepublikken Tysklands ret finder anvendelse. Ved forbrugere, der ikke indgår kontrakten til erhvervsmæssige eller kommercielle formål, gælder denne lovvalgsregel kun i det omfang, hvor den beskyttelse, der ydes gennem obligatoriske bestemmelser i lovgivningen i den stat, hvor forbrugeren er hjemmehørende, ikke påvirkes heraf. Bestemmelserne i FN's konvention om internationale køb finder ikke anvendelse. Kontrakten er affattet på tysk.
(2) Bergfreunde er forpligtet til at oplyse, at Europa-Kommissionen stiller en onlineplatform til rådighed med henblik på onlinetvistbilæggelse. Denne platform kan tilgås via følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. I denne sammenhæng er Bergfreunde endvidere forpligtet til at oplyse e-mailadressen. Denne er: service@bergfreunde.dk.
3) Bergfreunde stræber altid efter at løse eventuelle uoverensstemmelser med kunden i forbindelse med eksisterende kontrakter i fælles forståelse. Vi gør dog opmærksom på, at vi ikke er forpligtede til at deltage i forbrugerklageprocedurer (i henhold til den tyske lov om forbrugertvistbilæggelse - VSBG), og desværre tilbyder vi heller ikke vores kunder mulighed for at deltage i en sådan procedure.